Op zoek naar personeel in 2025?

Dit is onze belofte:

Werf personeel aan

Met 110% geld terug-garantie

Resultaat vanaf dag 3

Wij nemen het volledig over

Personeel aanwerven zonder zonder recruiters zonder job boards zonder uren bellen zonder interim zonder outsourcing zonder afkoopsom

Hoe dan? Lees het hieronder 👇

De Personeels Magneet uitgelegd

in 6 cruciale stappen:

1. Doelgroepbepaling

De doelgroepbepaling start aan tafel bij de klant. 

  • Wat is de reden dat de vacature openstaat?
  • Wat houdt de vacature in?
  • Wie zoeken jullie net? 
  • Wie zoeken jullie net niet?
  • Wat is de maximale afstand woon-werk?
  • Welke interesses heeft die ideale sollicitant?

Hiermee gaan we aan de slag om de advertenties in de ogen van de ideale sollicitant te brengen. 

Hoe komen we aan die data? 

Meta (Facebook & Instagram) verkrijgt die dankzij cookies, scrollgedrag en klikgeschiedenis. 

Resultaat: we mikken op mensen die niet actief op zoek zijn naar een nieuwe job, maar wel getrigerd worden door stap 2.

2. Advertenties

De ingestelde doelgroep ziet vervolgens meerdere keren per dag de advertentie van de vacature. Zodra iemand interactie heeft met de advertentie, wordt de data van die persoon opgeslagen waardoor we deze personen re-targetten. Hierdoor kruipt de vacature in het onderbewustzijn van potentiële sollicitanten, en is het slechts een kwestie van dagen vooraleer ze klikken.

Per vacature maken we 2-3 verschillende advertenties op. Op basis van data bekijken we welke advertenties de beste sollicitanten opleveren. 

Belangrijk hierin is om geen standaard vacature op te maken. Door goed in gesprek te gaan met de klant en medewerkers, achterhaal je welke voordelen écht van belang en uniek zijn voor dit bedrijf. 

3. Landingspagina

Nadat iemand op de advertentie klikt, komt deze persoon terecht op de landingspagina. 

De landingspagina is een website met één pagina, en met één doel: converteren en kwalificeren. Converteren gebeurt door de website leesbaar te maken, met voldoende “call to actions” en vooral alle voordelen duidelijk op te sommen op een dynamische manier. Bezoekers maken bewust de keuze: ofwel solliciteer ik, ofwel niet. Ook die data wordt volledig getrackt.  

De landingspagina’s die wij gebruiken, starten telkens vanuit onze eigen unieke (copyrighted) template die zich 100+ keren heeft bewezen in onze sector in Vlaanderen. 

Deze template passen we dan aan: volledige copywriting, kleuren, foto’s, video’s, lettertypes, logo’s en structuur aan.

Voordeel? De pagina converteert, is uniek aan jouw bedrijf en is bewezen.

4. Kwalificatie formulier

Wat is het grootste hekelpunt van HR-medewerkers of zelfs eigenaren van een bedrijf?

Gesprekken voeren met sollicitanten die niet relevant zijn.

Een CV kan nog zo mooi zijn, maar dat wil niet zeggen dat de sollicitant geknipt is voor de job.

Oplossing: het dynamische kwalificatie formulier (dit is echt goud waard). Hoe werkt het? Sollicitanten vullen 10-15 korte vragen in waardoor ze automatisch worden gekwalificeerd. Stel nu dat de klant vereist dat iemand handig moet zijn met gereedschappen, dan stellen we meteen deze vraag. Vult de sollicitant “nee” in, dan wordt deze automatisch doorgestuurd naar een pagina met de melding dat hij of zij niet in aanmerking komt.

Daarnaast zeggen we vaarwel tegen een CV, gezien we de vragen zodanig specifiek en strategisch opstellen dat deze beantwoorden of het al dan niet de moeite waard is om de sollicitant op te bellen, en ook ontvang je enkel sollicitanten die voldoen aan de vereisten.

5. Sollicitanten platform

Nadat sollicitanten het kwalificatieformulier hebben ingevuld (en dus door de filtering heen zijn geraakt) ontvangen zowel jij als de sollicitant een email.

Vervolgens raadpleeg je je eigen unieke sollicitanten formulier. Op dit platform kan je alle vraag-en-antwoord van de sollicitant raadplegen, opmerkingen toevoegen, verplaatsen van “Gesolliciteerd” naar “Interview ingepland” enzovoort. 

Voordeel? Je behoudt duidelijk overzicht van alle sollicitanten, waardoor je geen enkele uit het oog verliest en waardoor de sollicitanten een betere ervaring krijgen met jouw bedrijf.

In het platform heb je nog extra knoppen als “Telefoongesprek” waardoor je meteen een vragen template in de opmerkingen sectie zet.

6. Opvolg module

Je ontvangt nu dagelijks enkele sollicitanten. Dan begint het werk voor jou als klant.

Sollicitanten opbellen, screenen, opvolgen, voorstellen doen, kandidaten afwijzen… Om je hierbij zo goed mogelijk te ondersteunen, hebben we DPM Learning.

DPM Learning is een exclusieve videoreeks waarin je leert hoe je dit het best aanpakt. Daarnaast kan je altijd rekenen op ons advies bij specifieke situaties.

De Personeels Magneet in werking:

Meten is weten:

Resultaten van de personeels campagne:

Results: dit zijn het aantal sollicitanten per campagne.

Reach: dit is het aantal mensen dat de advertentie ziet.

Impressions: dit is hoe vaak de advertentie werd bekeken.

Cost per result: dit is de investering per sollicitant.

Amount spent: dit is de totale advertentiekost per campagne.

Kosten en tijd per aanwerving:

De Personeels Magneet: onze oplossing is gegarandeerd goedkoper én sneller.

Job boards: de kosten zijn hoger dan onze oplossing aangezien het doorgaans langer duurt vooraleer de werving voltooid is.

Interim kantoren: ondanks interim kantoren doorgaans snel schakelen, ligt de kost vele malen hoger en de kwaliteit lager.

Wil je graag weten hoe dit er voor jouw vacature kan uitzien?

Scroll to Top

Login op DPM Learning