Op zoek naar personeel in 2025?
Dit is onze belofte:
Werf personeel aan
Met 110% geld terug-garantie
Resultaat vanaf dag 3
Wij nemen het volledig over

Wat interim en recruiters niet klaar kregen op twaalf maanden, deden wij in zes weken.
Resultaat: aanwerving van een ervaren diagnosetechnieker voor Auto's Seghers!
- Auto's Seghers
- Kontich
- Tevreden klant
Diagnose
technieker gezocht
+100
sollicitanten ontvangen
6 weken
tot aanwerving


Vrachtwagenchauffeurs vinden in 2025 is geen evidentie. Daarom schakelden we De Personeels Magneet in!
Resultaat: Corneel Geerts nam één vrachtwagenchauffeur aan, en heeft een systeem dat op automatisch piloot sollicitanten ontvangt.
- Corneel Geerts
- Antwerpen
- Tevreden klant
Chauffeur
voor vrachtwagens
88
sollicitanten ontvangen
Groeiende
kandidaten poel


Dankzij gerichte targeting en een goede opvolging van de klant draaide ons systeem op korte tijd stevig resultaat.
Resultaat: aanwerving van een projectleider én een vertegenwoordiger met CAD-ervaring!
- Gesbo Veranda's
- Balen
- Tevreden klant
Gerichte
doelgroep benaderd
+80
sollicitanten ontvangen
7 weken
tot aanwerving


Binnen 3 uur na de opstart meteen de eerste sollicitant ontvangen.
Resultaat: aanwerving van een ervaren monteur voor Motoreco in Sint-Niklaas.
- Motoreco BV
- Sint-Niklaas
- Tevreden klant
Monteur
mechanica gezocht
+100
sollicitanten ontvangen
Professionele
bedrijfsfoto's gebruikt


Interim kantoren stuurde enkel irrelevante werkzoekenden. Daar brachten we verandering in!
Resultaat: Svetruck in Antwerpen heeft voor de komende jaren een ruime poel aan kandidaten.
- Svetruck
- Antwerpen
- Tevreden klant
Technieker
voor heftrucks
+100
sollicitanten ontvangen
Volle
kandidaten poel

Personeel aanwerven zonder zonder recruiters zonder job boards zonder uren bellen zonder interim zonder outsourcing zonder afkoopsom
Hoe dan? Lees het hieronder 👇
De Personeels Magneet uitgelegd
in 6 cruciale stappen:
- Doelgroepbepaling
- Advertenties
- Landingspagina
- Kwalificatie formulier
- Sollicitanten platform
- Opvolg module

1. Doelgroepbepaling

De doelgroepbepaling start aan tafel bij de klant.
- Wat is de reden dat de vacature openstaat?
- Wat houdt de vacature in?
- Wie zoeken jullie net?
- Wie zoeken jullie net niet?
- Wat is de maximale afstand woon-werk?
- Welke interesses heeft die ideale sollicitant?
- …
Hiermee gaan we aan de slag om de advertenties in de ogen van de ideale sollicitant te brengen.
Hoe komen we aan die data?
Meta (Facebook & Instagram) verkrijgt die dankzij cookies, scrollgedrag en klikgeschiedenis.
Resultaat: we mikken op mensen die niet actief op zoek zijn naar een nieuwe job, maar wel getrigerd worden door stap 2.
2. Advertenties
De ingestelde doelgroep ziet vervolgens meerdere keren per dag de advertentie van de vacature. Zodra iemand interactie heeft met de advertentie, wordt de data van die persoon opgeslagen waardoor we deze personen re-targetten. Hierdoor kruipt de vacature in het onderbewustzijn van potentiële sollicitanten, en is het slechts een kwestie van dagen vooraleer ze klikken.
Per vacature maken we 2-3 verschillende advertenties op. Op basis van data bekijken we welke advertenties de beste sollicitanten opleveren.
Belangrijk hierin is om geen standaard vacature op te maken. Door goed in gesprek te gaan met de klant en medewerkers, achterhaal je welke voordelen écht van belang en uniek zijn voor dit bedrijf.

3. Landingspagina

Nadat iemand op de advertentie klikt, komt deze persoon terecht op de landingspagina.
De landingspagina is een website met één pagina, en met één doel: converteren en kwalificeren. Converteren gebeurt door de website leesbaar te maken, met voldoende “call to actions” en vooral alle voordelen duidelijk op te sommen op een dynamische manier. Bezoekers maken bewust de keuze: ofwel solliciteer ik, ofwel niet. Ook die data wordt volledig getrackt.
De landingspagina’s die wij gebruiken, starten telkens vanuit onze eigen unieke (copyrighted) template die zich 100+ keren heeft bewezen in onze sector in Vlaanderen.
Deze template passen we dan aan: volledige copywriting, kleuren, foto’s, video’s, lettertypes, logo’s en structuur aan.
Voordeel? De pagina converteert, is uniek aan jouw bedrijf en is bewezen.
4. Kwalificatie formulier
Wat is het grootste hekelpunt van HR-medewerkers of zelfs eigenaren van een bedrijf?
Gesprekken voeren met sollicitanten die niet relevant zijn.
Een CV kan nog zo mooi zijn, maar dat wil niet zeggen dat de sollicitant geknipt is voor de job.
Oplossing: het dynamische kwalificatie formulier (dit is echt goud waard). Hoe werkt het? Sollicitanten vullen 10-15 korte vragen in waardoor ze automatisch worden gekwalificeerd. Stel nu dat de klant vereist dat iemand handig moet zijn met gereedschappen, dan stellen we meteen deze vraag. Vult de sollicitant “nee” in, dan wordt deze automatisch doorgestuurd naar een pagina met de melding dat hij of zij niet in aanmerking komt.
Daarnaast zeggen we vaarwel tegen een CV, gezien we de vragen zodanig specifiek en strategisch opstellen dat deze beantwoorden of het al dan niet de moeite waard is om de sollicitant op te bellen, en ook ontvang je enkel sollicitanten die voldoen aan de vereisten.

5. Sollicitanten platform

Nadat sollicitanten het kwalificatieformulier hebben ingevuld (en dus door de filtering heen zijn geraakt) ontvangen zowel jij als de sollicitant een email.
Vervolgens raadpleeg je je eigen unieke sollicitanten formulier. Op dit platform kan je alle vraag-en-antwoord van de sollicitant raadplegen, opmerkingen toevoegen, verplaatsen van “Gesolliciteerd” naar “Interview ingepland” enzovoort.
Voordeel? Je behoudt duidelijk overzicht van alle sollicitanten, waardoor je geen enkele uit het oog verliest en waardoor de sollicitanten een betere ervaring krijgen met jouw bedrijf.
In het platform heb je nog extra knoppen als “Telefoongesprek” waardoor je meteen een vragen template in de opmerkingen sectie zet.
6. Opvolg module
Je ontvangt nu dagelijks enkele sollicitanten. Dan begint het werk voor jou als klant.
Sollicitanten opbellen, screenen, opvolgen, voorstellen doen, kandidaten afwijzen… Om je hierbij zo goed mogelijk te ondersteunen, hebben we DPM Learning.
DPM Learning is een exclusieve videoreeks waarin je leert hoe je dit het best aanpakt. Daarnaast kan je altijd rekenen op ons advies bij specifieke situaties.

De Personeels Magneet in werking:
1. Het ingestelde doelpubliek ziet jouw vacature(s) meerdere keren per dag op Facebook en Instagram.

2. Sollicitanten klikken vervolgens door naar de unieke website met meer info en het kwalificatieformulier.
3. Uiteindelijk doen ze de kwalificatietest, en komen ze terecht op jouw persoonlijk platform (web & app).

Meten is weten:
Resultaten van de personeels campagne:
Results: dit zijn het aantal sollicitanten per campagne.
Reach: dit is het aantal mensen dat de advertentie ziet.
Impressions: dit is hoe vaak de advertentie werd bekeken.
Cost per result: dit is de investering per sollicitant.
Amount spent: dit is de totale advertentiekost per campagne.


Kosten en tijd per aanwerving:
De Personeels Magneet: onze oplossing is gegarandeerd goedkoper én sneller.
Job boards: de kosten zijn hoger dan onze oplossing aangezien het doorgaans langer duurt vooraleer de werving voltooid is.
Interim kantoren: ondanks interim kantoren doorgaans snel schakelen, ligt de kost vele malen hoger en de kwaliteit lager.